RSS

4/303 – Vót

30 jún

Nem mondhatnám, hogy a tegnapi nap tanári létezésem legvidámabb napja vala. Ebben az intézményben (a diákok legendáriuma szerint) utoljára 1994-ben húztak meg valakit államvizsgán – egészen tegnapig. A bizottság roppant sok vívódik-töpreng-vívódik-töpreng mentén döntött, és nyilván nem érezte magát ettől jól senki, de hát mégis, az elégtelenre teljesített tételen (“A magyar nyelv finnugorsága stb. stb.”) nem nagyon volt mit hímezni. Mikor hazajöttem, ráböktem a Repülő Kutatóra (történész, aktuális szűkebb szakterülete a két világháború közötti kákáeurópa nacionalista diskurzusai, utoljára talán középiskolában, de maximum egyetem első évén tanítottak neki finnugrokat), és mondám neki, soroljon fel nekem néhány rokon nyelvet. Mivel tegnap egész nap tanulmányt írt, kellett neki két pislogásnyi idő, hogy bebútoljon, de aztán kinyitotta a száját, és elkezdte mondani szép folyamatosan, hogy: “karjalai, finn, lív, vót, vepsze, észt, hantimanysi, vogulosztják”, és még mondta volna egy ideig, de leállítottam azzal, hogy oké, már most is bentebb van, mint a vizsgázó.

Az persze, hogy a Repülő Kutató tud valamit csak úgy két pislogás után, sajnos nem bizonyíték semmire, ez a pofa mindent tud, egyszer teljesen felháborodott azon, hogy a “Legyen ön is milliomos!”-ban tévesen adták meg Barbarossa Frigyes születési vagy halálozási évszámát, fene se emlékszik már. Emellett persze még okos is, mint a nap, úgyhogy közös életünk korai szakaszában ez nyomasztott is engem némiképp, mert nincs annál kiábrándítóbb, mint amikor kívánsz valamit, oszt tényleg megkapod, én pedig kamaszkorom gőgjében azon siránkoztam anno, sose találok olyan férfit, aki okosabb nálam, butább meg nem kell. Azóta persze már öreg vagyok és iszonyú tapasztalt (khm), és tisztában vagyok azzal, hogy a kognitív képességeken kívül is van világ, én például kreatív is vagyok meg vicces meg ezer egyéb izé. (Rossz pillanataimban persze ezt úgy szoktam leírni, hogy sokoldalú vagyok ugyan, de mindegyik oldalam lapos, kivéve a hátülsőt, mert az akkora, mint egy ól.) Amit mégmindig és mármegint irigyelni tudok tőle, az a végtelen elszántság, amivel leül az íróasztalához, aztán méla kussban megtermel egy nap alatt negyvenezer leütést, mert nálam húsz a maximum, és az is vonyítva és nyivácskolva, miközben az idő felében másvalamin jár az eszem.

Ma reggel is nyivácskoltam és vonyítottam és nemhaladtamsemmit, mert ezúttal is másvalamiken járt az eszem, és most nincs is időm tovább folytatni, mert mennem kell vizsgáztatni meg vonatjegyet venni. Az Elvira már megint nem mozdítja a füle botját se a kéréseimre, úgyhogy kifejezetten ketyegek az idegességtől, és rohadtul nincs kedvem kimászni ebbe a dögmelegbe.

 
3 hozzászólás

Szerző: be 2017/06/30 hüvelyk eská, nyár

 

3 responses to “4/303 – Vót

  1. vica57

    2017/06/30 at 12:17

    Az Elvira még szerdán összeomlott, jegyet se tudtak venni, gondolod, hogy ennyi idő elég nekik a helyreállításhoz??

    Ostoba államvizsgázó, még ha nem is hiszi el a finnugor eredetet, legalább vizsgán visszaszajkózhatná a meggyőződése ellenére is…

    Anno én műszaki tantárgyból voltam úgy, hogy nem igazán hittem el a hivatalos véleményt (konkrétan a színes TV színrendszerének megvalósítási módozatairól), de ettől még tudtam pár érvet mondani az akkor használatos hazai rendszer mellet, és nem azt, ami eszembe jutott (hogy a SZU-ban is az van 😀 ). Ja és pont államvizsgán.

    (nem az életnek, a tanárnak tanulunk:D 😀 )

     
    • mák

      2017/06/30 at 14:27

      Nem hit kérdése volt, hanem tudásé. Tényleg nem tudta.

       
      • vica57

        2017/07/01 at 10:47

        Persze. Úgy értettem, hogy mivel nem hiszi el, nem is tanulta meg. 🙂

        Lehetséges, hogy csak lustaságból nem tanulta meg, de az se jobb.

        Mindig felmerül bennem, hogy aki nem szeret/tud tanulni, az minek megy gimnáziumba, főiskolára, egyetemre?

        Értetlenül állok ama divat előtt is, hogy beosztják egymás között, már gimiben is, hogy ki melyik vizsgatételt dolgozza ki. Aztán persze mindenki lemásolja a többiekét. De ha még legalább kézzel másolná, ami azt jelenti, hogy közben nagyrészt meg is tanulja. Á, ez túl strapás, vagy e-mailben körbeküldik, vagy fénymásolatban terjesztik.

         

Mondd csak!

 
