RSS

4/316 – Buborék

13 Júl

Asszem ezt még nem említettem, de karácsonyra a Repülő Kutató ajándékba látszatra egy “világ kenyerei, egybesüljetek” szakácskönyvet kapott tőlem – azért látszatra, mert, mint már akkor is kihangsúlyoztam neki, ez nem könyv volt, hanem szolgáltatás. Valójában azt kapta ajándékba, hogy én ebből a könyvből egy éven át saccra hetente megsütök neki valamit, amire rábök.

A kenyérfélék számát tekintve nem állunk olyan jól, mint állhatnánk, mert vannak, amikre már többször is rábökött, viszont többé-kevésbé tartjuk a “heti egy” ütemtervet, bár közben egyszer meghalattam a kovászt (szomorú történet), de most már van máááásik. (Mint ábrándosan emlegetni szoktam: amikor lecsapott a Katrina hurrikán, Emeril Lagasse egyik sous chefje úgy menekült, hogy a hátán egy ing, az ölében meg egy bödön félévszázados kovász. A saruszíját nem vagyok méltó megoldani. Én simán egy (bár voltaképpen kettő, mert diák is voltam) vizsgaidőszakkal kinyírtam a hűtőben egy kevesebb mint féléves példányt, és még hurrikán se volt.)

Természetesen azért mesélem el nektek ezt az egészet, mert szórakoztatni kell valamivel a közönséget, valamint hogy pontosabb képet alkothassatok házasságunk ágbogairól és elmeállapotom súlyosságáról. Tegnap azzal küldtem el a csávót aludni, hogy ne lepődjön meg, ha kora reggel vad püfölést hall a konyhából, csak én vagyok meg a pain brié. Ez egy normandiai kenyérféle, tömör, mint a beton, gondos halászfeleségek ezzel küldték ki férjeiket a tengerre, mert ebben a kenyérben nem laknak Buborék, és így jobban eláll. Buborék népes családját viszont egy speciális technikával lehet csak kiköltöztetni a kenyérből, mégpedig úgy, hogy a kelesztés-gyúrás-kelesztés egy meghatározott pontján alaposan agyba-főbe kell verni a tésztát egy sodrófával. Negyedórán keresztül.

Hátizé. Maradjunk annyiban, hogy nem szívesen akasztanék bajszot egy normandiai halászfeleséggel. Pláne hogy most éppen izomlázam van a kenyérrel való verekedéstől.

Egyéb híreink gyanánt közölném, hogy úgy jártam, mint az anekdotabeli fehér tehén, aki meglepődött, mert a bika a fekete tehenet baszta meg ugyanis arról a kéziratról, amire tegnap ígérték a döntést, egy mukk hír sincs. Bezzeg a másikról igen. Úgynevezett kedvező hír. Ez ebben az esetben azt jelenti, hogy még néhányszor ki fogom vele dógozni a belemet.

Penszér, sámpányt ide.

Reklámok
 
5 hozzászólás

Szerző: be 2017/07/13 hüvelyk nyár

 

5 responses to “4/316 – Buborék

  1. kingha

    2017/07/13 at 10:06

    lávli 🙂

     
  2. perenne2

    2017/07/13 at 10:31

    Akkor egyelőre ehhez gratulálok. 🙂

     
  3. peony67

    2017/07/19 at 10:17

    Gratula. A Buboréktalan kenyérhez, és a jóhírhez is.

     

Mondd csak!

 
